Maria Montessori je smatrala da je matematika pojam svojstven i zajednički svim ljudima, pa i djeci da se nije samo sposobnost pojedinca ili talent nadarenih. Stoga drži da svako dijete posjeduje "matematički um" kojeag razvija od svoga rođenja osjetilnim putem i procesom apstraktnog učenja.
"Matematički um" se očituje:
- od ranog djetinjstva
- kao znatiželja djeteta što je priprema za razmišljanje i buduća istraživanja
- u logičnom razmišljanju
- u stvaranju djetetove osobnosti
- u povezanosti sa "senzitivnim periodima"i "upijajućim umom".
"Matematički um" označuje:
- apstraktno mišljenje
- istraživanje i analiziranje
- sposobnost predočavanja
- rasuđivanje, uspoređivanje, procjenu i argumentiranje
- precizno djelovanje
- stvaralačku aktivnost i otkrivanje novoga
Za razvoj "matematičkog uma" veoma je bitna poticajna okolina. S pomoću konkretnoga pribora dijete se posredno priprema za apstraktnu matematičku znanost. Tako dijete nesvjesno razvija matematičke pojmove aritmetike i geometrije u radu s priborima za aktivnost u svakodnevnom života, priborima za poticanje razvoja osjetila, priborima za razvoj govora i jezika i uz pomoć "kozmičkog odgoja".
Pribori za matematiku podijeljeni su u pet skupina:
1. Količina i simboli od 0 do 10
2. Uvođenje u dekadski sustav
3. Učenje prebrojavanja
4. Istraživanje i vježbe pamćenja s jedinicama
5. Apstraktna matematika |